neděle 12. března 2017

Rozhovor o pláči - IV. "Syn hystericky křičel"









Hezký den Aleno, co Vás vedlo k použití Estivillovy metody?
Únava a vyčerpání, syn se budil několikrát za noc a nebyl schopen usínat sám, bez kojení.

Jak jste se o této metodě dozvěděla?
Od své švagrové.

Byla jste si jistá, tím co děláte?
Moc ne, když jsem si o tom četla, měla jsem pocit, že je to celkem mírumilovné, že dítě zapláče a já prostě jen chvíli počkám, než k němu přijdu. To, že k němu půjdu, mě uklidňovalo, že to není úplně drsná metoda.

Jak jste se v průběhu cítila? Dokončila jste to?
V praxi to ale bylo jinak. Neplakal, ale hystericky ječel. Při každém příchodu se mě snažil chytit, když se mě chytil, bylo mi hrozně nepříjemné, že ho mám od sebe odtrhnout. Ale udělala jsem to. Vnímala jsem, že potřebuji vyřešit jeho spánek. Vydrželi jsme to asi hodinu a půl v tomhle režimu, nakonec vyčerpáním usnul.

U jak starého dítěte jste ji použila?
Bylo mu 9 měsíců.

Jak jste to celkově dlouho praktikovala? Dny, týdny?
Ne, zkusila jsem to dva dny a třetí jsem to vzdala, cítila jsem, že jdu proti svému přesvědčení i proti svému dítěti.

Jak dlouho dítě plakalo, než usnulo?
Hodinu a půl první den a druhý asi 45 minut.

Ovlivnilo to nějak Váš vztah s dítětem?
Ano, syn se bojí tmy. Je nejistý, potřebuje hodně podpory od nás rodičů. Po prvním roce se u něho objevily také noční děsy a dodnes se v noci budí a bojí se něčeho.

Použila byste tuto metodu znova?
Ne, nikdy. A nikomu bych ji ani nedoporučila. Je to týrání dětí i rodičů. 


Děkuji Vám za ochotu podělit se se svými zážitky.




Usínání bez pomoci děti zvládají až v pozdějším věku. Když jsou malé potřebují naši asistenci s usínáním a také naplnění potřeby kontaktu.
Je to přirozené a normální, že dítě vyžaduje naši pozornost.
Mezi lidmi stále panuje tlak na brzké osamostatnění se. Takový tlak vyvolává v dětech jen psychické potíže.
Buďte se svými dětmi tak dlouho, jak Vás potřebují, ten krátký čas brzo uteče. Vše ostatní počká, vývoj dětí ne.
Kontaktem s dětmi naplníte nejen jejich ale i Vaši potřebu a osamostatnění bude potom jednodušší.
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif


Žádné komentáře:

Okomentovat